יוצר קולנוע, תסריטאי, במאי ואמן מדיה אודיו-ויזואלית עטור פרסים, נולד ב-1966 בפורטה אלזה שבצפון ברזיל לאימא ברזילאית ולאב אלג׳יראי. למד ארכיטקטורה באוניברסיטת ברזיליה וקולנוע ב NYU. איינוז נע בין ברזיל לגרמניה וחי כיום בברלין ברובע המהגרים על הגבול לשעבר בין מזרח ברלין ומערבה.

העולם שממנו בא מספק את נקודת המבט המרכזית לקולנוע שהוא יוצר. בקולנוע שלו חוזרים ונשנים מרכיבים של חושניות, מיניות, מסע, אובדן דרך וחיפוש מוצא דרך עיסוק בכאב, ביחסים שאין מהם מוצא, בטראנס ובחמלה. קולנוע שמושפע מאד מיוצרים גדולים שעסקו במלודרמה קולנועית, כמו דגלס סירק, אלמודובר ופסבינדר. הקולנוע של איינוז רגשי גם כשהוא עוסק במציאות אורבנית מנוכרת וביחסיםֿ בהם כל אחד ואחת נותרים לעצמם להמשך המסע וללא נודע.

בין סרטיו הבולטים: חוף העתיד (Praia do futuro) , שהוצג בבכורה עולמית בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין ה 64 ; צוקי הכסף ( Silver Cliff) סרט מסע של אישה בעקבות בעלה שנטש, שהופך למסע של אינדיווידואציה אישית; סרטו העלילתי ניסיוני המבוסס על מסע תיעודי אישי לצפון ברזיל, אני נוסע כי אני חייב אני חוזר כי אני אוהב אותך (I travel because I have to I come back because (I love you וסרטו העלילתי הארוך הראשון מאדאם סאטא, שהוקרן במסגרת “מבט מסוים” בפסטיבל קאן, ובו הוא מתאר חיי אלימות ופשע אקסטטיים המתהווים ליצירת אמנות קונטרוברסלית וצבעונית, אשר מנבאת במידה מסוימת את דרכו של איינוז עצמו.

עבודתו הניסיונית סוני אללה מתכתבת עם עבודותיו הניסיוניות האחרות העוסקות בחיבור בין חלל וזמן אורבני לבין האנשים החיים בו. כפי שעשה גם בסאו פאולו בסרט ראשון Sunday)) ובפרויקט השאפתני שיצר עם יוצרים מפורסמים נוספים כמו וים וונדרס, קתדרלות של תרבות, שבו הפרק על מרכז פומפידו לאמנות מודרנית.

זהו ביקורו הראשון של איינוז בישראל שבמהלכו יציג את עבודתו המורכבת והייחודית.

לריאיון עם קארים איינוז מאתאבנר פיינגלרנט