בשנות ה-20 במהלך מרד של הבסמצ’י – קבוצת מוסלמים מסורתיים שמתנגדת לשלטון הסובייטי באוזבקיסטן – מחליט קצין בצבא הסובייטי להעביר את מזר, סולטאן ואחד ממנהיגי הבסמצ’י, שנשבה על ידם, למחוז מרוחק כדי שלא יוכלו למצוא אותו. את משימת ההעברה של האסיר הם מפקידים בידיו של מירזו, צייד מקומי וקשוח שמכיר היטב את האזור. המסע נהייה קשה מרגע לרגע, הדרך מסוכנת למעבר והשיירה נמצאת תחת מעקב של לוחם בסמצ’י ושל אשתו היידעונית. זוהי יצירה מורכבת וקודרת של קמרייב שמזכירה במובנים רבים את The Naked Spur יצירת המופת השנויה במחלוקת של אנתוני מאן. אלכסנדר קידנופסקי ואנטולי סולוניצין, שניים משחקני המופת של הקולנוע הרוסי (משחקניו הקבועים של טרקובסקי), יוצרים שתי דמיות מרתקות ומורכבות שנמצאות בעימות מתמיד, אבל גם צריכות לשמור זו על זו. סרטו של קמרייב הוא מערבון אדום (או “מזרחון”, כינוי לז’אנר המערבון שהיה נהוג בברית המועצות ובמדינות הגוש המזרחי), שבו, לפי החוקים, הקאובוי הלבן הוא הסובייטי ואילו האינדיאני הוא המוסלמי. יצירת מופת נדירה.

צוות

חברת הפקות: Tajikfilm | תסריט: עלי חמרייב | שחקנים: אלכסנדר קידנופסקי, אנטולי סולוניצין ושבקת אבדוסלאמוב