/דף הבית//איך להגיע אלינו//צור קשר//ברכות//חסויות//תודות//צוות//English //כניסה לצוות

תוכנית מקסיקו


אחד הסממנים שמאפיינים את הקולנוע המכסיקני העכשווי הוא המספר הגדל של יוצרי קולנוע צעירים. הסרטים שלהם בלתי מתפשרים ומתאפיינים יותר מהכול בהעזה צורנית וברצון לחקור את המדיום הקולנועי. בעוד במאים מצליחים כמו אלפנסו קוארון, אלחנדרו גונזלס איניאריטו וגיירמו דל-טורו פועלים ויוצרים מתוך ולמען ארצות הברית שכנתם הגדולה מן הצפון, קמה לה במקביל קבוצה חדשה של יוצרים צעירים שניסו ליצור קולנוע נועז יותר, פוליטי יותר וחריף יותר מזה שעשו קודמיהם. מדובר בשורה של יוצרים צעירים וחתרניים אשר סרטיהם פחות מוכרים לקהל הרחב אך הולכים וצוברים תשומת לב נרחבת בפסטיבלים וחוגי ארט-האוס, כראוי לנושאי הדגל של הגל החדש המקסיקני. וכמו תמיד, אין גל חדש בלי לפחות דמות מפתח אחת השובה את מרבית צומת הלב. במקרה של מקסיקו מדובר בלא אחר מאשר קרלוס רייגאדס, הילד הרע של הקולנוע המקסיקאני. קרלוס רייגאדס הפך תוך חמש שנים לדמות הייצוגית והמשפיעה ביותר של הגל החדש המקסיקני, ואף נחשב לאחד מן הקולות המסקרנים בקולנוע העולמי של שלהי שנות האלפיים. לצדו ניתן לחזות בקולותיהם הלא פחות מסקרנים של אמט אסקלנטה, ישראל קרדנס, לאורה אמליה גוזמן ואנריקה ריברו. תוכנית הקולנוע המקסיקנית פותחת צוהר אל הסצנה העולה של קולנוע צעיר במקסיקו של השנים האחרונות.

קוצ'וצ'י
אור חרישי
שנת הציפורן
לבד
מאבק בשמיים
יפן